Utilisateur:ALDO CP/Brouillon6

Une page de Wikipédia, l'encyclopédie libre.
Ceci est une version archivée de cette page, en date du 5 septembre 2023 à 22:50 et modifiée en dernier par ALDO CP (discuter | contributions). Elle peut contenir des erreurs, des inexactitudes ou des contenus vandalisés non présents dans la version actuelle.

Midori fait ses débuts professionnels comme guitariste du groupe féminin de metal Gekijo Metalicche (激情★めたりっちぇ?). Le trio originaire d'Osaka est formé en juin 2013 à la suite de la suggestion du compositeur Yoshingwie Masamsteen, un de ses condisciples au MI Japan et fan des groups féminins. Il propose également de composer pour elles[1],[2]. Elle accepte et recrute la chanteuse Migaki Nishino et la batteuse Tsubasa "Zen" Zenta grâce à des contacts au sein de son ancienne école[2]. Après avoir rencontré Migaki, qui ressemble selon Midori à un membre d'AKB48 et chantant dans un style moe, elles décident de combiner ce style vocal et musical avec du metal[1]. Takayuki Murakami de (en) décrit la musique de Gekijo Metalicche (?) comme un son aggressif basé sur du heavy metal et comprenant des death growls et des cris, mais avec un concept original mêlant avec des voix de lolitas, un jeu technique, et des visuels mignons dans le style idole[2]. Elles sont alors étiquetées gyappu moe, pour mettre en évidence l'écart (gyappu) entre leur apparences d'idoles et leur musicalité intense[3]. Étant Japonaises, Zen ne veut pas utiliser d'anglais pour leur nom de groupe, lequel mélange finalement des kanji et de l'hiragana. Elle crée alors le terme "metalicche", version mignonne de "metal", Midori ajout "gekijo" signifiant "passion", et Migaki décide d'ajouter une étoie "★"[4].

Gekijo Metalicche (?) tient son premier concert le [1], coincïdant avec la date de sortie de leur premier single, Imi no Hate/Sekai 'Mi'. Leur second single, Hissatsu! Reversible, sort le Mois invalide (février 2014) et est suivi par le mini-album I Yassaaa le . Mirai Antai, leur troisième et single sous un label indépendant, sort lui le [5]. Le groupe signe alors avec l'important label King Records et sort Upgrade (Kari), leur premier et unique album studio le [6],[7]. Gekijo Metalicche annonce sa séparation le , après que Midori et Tsubasa décident de quitter le groupe[8].

Lovebites (2016-)

Les premiers concerts de Lovebites hors du Japon their first gigs outside Japan in London, England at the end of November 2017, and won the Metal Hammer Golden Gods Award for Best New Band in 2018.[9],[10] Over the next two years, the group released an EP and two studio albums while continuing to perform overseas, including major festivals such as Wacken Open Air, Download Festival, and Graspop Metal Meeting. After releasing their third EP Glory, Glory, to the World, Lovebites had a year-long hiatus between the departure of Miho in August 2021 and the joining of Fami in October 2022.[11] Their comeback album, February 2023's Judgement Day, became their highest-charting record to date when it reached number 5 on both the Oricon and Billboard Japan charts.[12]

Midori provided music to the 2020 video game No Straight Roads.[13],[14]

Musicalité

Midori est connue pour son jeu de guitare technique.

Midori est reconnue pour ses compétences techniques et l'utilisation de nombreuses techniques dans son jeu de guitare, telles que le legato, string skipping, sweep picking, tapping, tapping à 8 doigts et l'utilisation du vibrato[15]. (en) de (en) wrote that, "Guitar hero status seems to have come naturally to Tatematsu, whose feats of death-defying alternate picking and neoclassical arpeggios are routinely astonishing."[12] Because of this variety, the guitarist herself feels she does not have a well-defined personal style. "However, if you ask me if I care about that, I really don't (laughs). Basically, I always play the guitar while thinking, 'I hope I can make a solo that fits the song or do something interesting.'"[16] Midori has said that she is conscious of playing with emotion and that this can be seen in her facial expressions, which she noted not many female guitarists do[1]. Due to her presence and mobility on stage and audience interaction, Miyako described Midori as "super aggressive" and the complete opposite of herself.[16] Both musicians agreed that they have differing styles, and can therefore provide the band with that which the other is missing.[16] Midori only has a few songwriting co-credits in Lovebites, namely "Dancing with the Devil", "Glory to the World", and "We Are the Resurrection". However, as she speaks English, she helps write the band's lyrics, which are usually written in Japanese before being translated into English.[17],[18] She also always writes her own guitar solos.[19] Generally speaking, Midori said that she plays the "flashy and aggressive" guitar solos in Lovebites, while Miyako plays the "slower, more melodic" ones.[19] "I like weird phrases, weird solos, and punchy stuff rather than classic pentatonic solos", "I want to play phrases that make guitar kids think, 'What is this?'"[20]

Midori became interested in heavy metal music from Galneryus and visual kei metal bands such as Deluhi.[1] She later said, "The more I played guitar, the more I started thinking I wanted to play more technically difficult and complex music, so I shifted to [metal]."[21] She traced those bands' roots to Western metal and studied guitarists that were featured in magazines.[1] Midori cited Galneryus' Syu as her favorite guitarist and said he has a uniquely Japanese style of playing.[1] She has since listed Kiko Loureiro, Nuno Bettencourt and Yngwie Malmsteen as her biggest guitar influences.[22][15] Particularly, Loureiro for his wide variety of licks and Brazilian fusion-like nuances, Bettencourt for his sense of rhythm and the way he builds solos, and Malmsteen for his vibrato.[15][16]

Equipment

Midori utilise presque exclusivement des ESP Guitars, mainly E-II Horizons with Floyd Roses[15]. She explained, "the high frets are easy to play and the balance of the guitar is good, so it suits my technical playing style"[15]. She uses two different colors, each with a different tuning[15]. The Reindeer Blue one has a purple paint job on its quilted maple top and Seymour Duncan pickups; an SH-1n '59 in the front and an SH-15 Alternative 8 in the back[23]. The black E-II Horizon is nearly the same, but has a Seymour Duncan Sentient pickup in the front and is kept in drop D tuning.[23] In Gekijo Metalicche and early Lovebites, she used a white ESP E-II FRX.[7] In 2019, Midori collaborated with the ESP Guitar Craft Academies in Tokyo, Nagoya, Osaka, and Sendai to make one guitar each.[24] She has since used two of them live; one that is based on the ESP Arrow shape, and the other that is a combination of an ESP Ultratone and Snapper.[15] Of the latter, which is the only synchronized tremolo guitar she has, Midori said, "It's an all-around guitar with a lot of controls, which can make a variety of sounds, but retain its thickness."[15]

Midori has signature model guitar picks with ESP, and uses custom made guitar straps from Lamanta.[23] For amplification, she mainly uses a Kemper Profiling Power Rack, which allows her to reproduce various amplifiers recorded from the actual source by having a USB with it preset.[15][23] She uses a Marshall 1960BV cabinet.[23] Midori only has a Kemper Profiler Remote at her feet.[12][23] Her guitar tech also has one, and can control the Kemper from off stage; "That's why I can concentrate on playing and performing. Also, some songs use harmonizers, but Kemper allows me to make detailed settings and harmonize them clearly."[12][23]

En tant que culturiste

ALDO CP/Brouillon6
Image illustrative de l’article ALDO CP/Brouillon6
Contexte général
Sport Culturisme
Biographie
Nationalité sportive Japonaise
Taille 1.50 m
Poids de forme 43 kg

En août 2021, Miho quitte Lovebites et le groupe suspend alors indéfiniment toutes ses activités[25]. Midori commence alors à pratiquer la musculation en novembre 2019[26]. Elle avait alors toujours admiré la beauté physique des athlètes, mais c'est après avoir regardé des vidéos de Shanique Grant sur YouTube qu'elle décide de Modèle:Ciation[26]. Bien que l'attention soit portée sur les muscles, elle s'entraîne également afin de rester en forme pour pouvoir se produire en concerts[17]. En août 2023, Midori déclare qu'elle s'entraîne essentiellement de 1h30 à 2h3 0 par jour et ce, trois à cinq fois par semaine, selon la partie du corps concernée[26]. She follows a low-fat diet all year long, but because she does not metabolize carbohydrates very well, she will adopt a Ketogenic diet for a few days when she sees her lower body swelling.[26]

Midori competes in bikini fitness competitions put on by the Japan Bodybuilding & Fitness Federation (en) (JBBF), a branch of the International Federation of BodyBuilding and Fitness. In her first contest on July 3, 2022, she came in sixth place in the Under 40 bikini fitness class at the 5th Muscle Fest Yokohama Open 2022.[27] She also took sixth place in the Under 158 cm bikini fitness class of the 7th Kanto Bikini Fitness Championship on August 6, 2022.[28] Midori earned her first medal when she took second place in the body fitness Catégorie at the 14th Kita-ku Open Bodybuilding Fitness Tournament on October 30, 2022.[29] On July 2, 2023, she took fifth place in the Under 158 cm body fitness class of the 2023 Eastern Japan Fitness Championship.[30] She won her second silver medal in the Under 158 cm body fitness class at the 58th Tokyo Bodybuilding Championship on July 16, 2023.[26] Midori then took fourth place in the body fitness Catégorie of the 34th Japan Open Championships on August 6, 2023[31],[32].


  1. a b c d e f et g (ja) « 激情★めたりっちぇ 激ロック インタビュー », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  2. a b et c (ja) « 【インタビュー】激情★めたりっちぇ「ロリ声とデスヴォイスでメタルフェス<ヴァッケン>にいつかは出てみたい」 », sur Barks,‎ (consulté le )
  3. (ja) « "ギャップ萌え"系ガールズバンド「激情★めたりっちぇ」がキングレコードからメジャーデビュー », sur Barks,‎ (consulté le )
  4. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées beeast
  5. (ja) « ギャップ萌えヘヴィ・メタル・バンド"激情★めたりっちぇ"、5/13リリースのフル・アルバムにてメジャー・デビュー決定! », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  6. (ja) « "ギャップ萌え"メタルバンド、激情★めたりっちぇがメジャーデビュー », sur Natalie,‎ (consulté le )
  7. a et b (ja) « 激情★めたりっちぇ、ギャップ萌えの波状攻撃 », sur Barks,‎ (consulté le )
  8. « Gekijo★METALicche Disband », sur JaME World, (consulté le )
  9. « New Band Of The Week: Lovebites », sur Loudersound, (consulté le )
  10. « LOVEBITES Named Best New Band at The Metal Hammer Golden Gods Awards 2018 », sur JaME World, (consulté le )
  11. (ja) « LOVEBITES、新体制での再始動を発表 新メンバーは弱冠20歳の気鋭ベーシストfami », sur Oricon,‎ (consulté le )
  12. a b c et d Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées guitarworld2
  13. Midori Tatematsu (@midori_gt), « I'm shredding over SAYU battle in the brand new game #NoStraightRoads 🧜🏻‍♀️✨🎸 Play the game and start the music revolution!!!🤘🏽🔥 https://nostraightroads.com It's an honor for me to participate in this project alongside amazing musicians💓🙏🏽 », sur Twitter,‎ (consulté le )
  14. « Boss Battle Records drops soundtrack for 'No Straight Roads' », sur The Brag, (consulté le )
  15. a b c d e f g h et i « LOVEBITES: "It's easier to develop lead guitar techniques if you have a good sense of rhythm" », sur Guitar World, (consulté le )
  16. a b c et d (ja) « miyako&midoriが語る、LOVEBITESの信念を込めた新作『ジャッジメント・デイ』 », sur Guitar Magazine,‎ (consulté le )
  17. a et b « Interview: Lovebites "It's so stimulating coming into contact with a culture different from Japan." », sur Devolution, (consulté le )
  18. (ja) « LOVEBITES 激ロック インタビュー », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  19. a et b « Interview – Lovebites' international metal ambitions », sur Kevy Metal, (consulté le )
  20. (ja) « LOVEBITES 激ロック インタビュー », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  21. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées 247interview
  22. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées headbangers
  23. a b c d e f et g (ja) « 【LOVEBITES機材紹介】2023.3.12@EX THEATER ROPPONGI LOVEBITES 「WE ARE THE RESURRECTION」ライブレポート », sur Stagegear.jp,‎ (consulté le )
  24. (ja) « GCA × アーティスト コラボ企画2019 », sur ESP Guitar Craft Academy (consulté le )
  25. « Japan's All-Female Metal Band LOVEBITES To Go On Hiatus Following Bassist's Exit », sur Blabbermouth.net, (consulté le )
  26. a b c d et e Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées fitlove
  27. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 表 », sur Yokohama Bodybuilding Fitness Federation (consulté le )
  28. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 表 », sur Kanagawa Bodybuilding and Fitness Federation (consulté le )
  29. 2022北区オープン【ボディフィットネス】 [video] () Tokyo Body Building Federation. Consulté le . La scène se produit à 17:17.
  30. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 », sur Japan Bodybuilding & Fitness Federation (consulté le )
  31. (ja) « 2023年08月06日開催 ジャパンオープン選手権大会(第34回) 男子ボディビル/女子フィジーク/ミスフィットネス/ボディフィットネス/ミックスドペアボディビル », sur Physique Online,‎ (consulté le )
  32. (ja) « 選手権大会審査結果一覧表 », sur Japan Bodybuilding & Fitness Federation (consulté le )