« Utilisateur:ALDO CP/Brouillon6 » : différence entre les versions

Une page de Wikipédia, l'encyclopédie libre.
Contenu supprimé Contenu ajouté
ALDO CP (discuter | contributions)
ALDO CP (discuter | contributions)
Ligne 4 : Ligne 4 :
== Musicalité ==
== Musicalité ==


Grâce à cette variété, la guitariste elle-même estime qu'elle n'a pas de style personnel bien défini. Elle déclare cependant qu'{{citation|[elle] ne s'en soucie pas vraiment}} et qu'elle joue toujours de la guitare en pensant {{citation|pouvoir faire un [[Solo de guitare|solo]] qui corresponde à la chanson ou faire quelque chose d'intéressant}}<ref name="guitarmag">{{Lien web |titre=miyako&midoriが語る、LOVEBITESの信念を込めた新作『ジャッジメント・デイ』|url=https://guitarmagazine.jp/interview/2023-0427-lovebites-miyako-midori/ |site=Guitar Magazine |langue=jp |date=2023-04-27 |consulté le=2023-08-10}}</ref>. Midori déclare également être consciente de jouer avec émotion et que cela se voit dans ses expressions faciales, which she noted not many female guitarists do<ref name="GekijoInt1"/>. Due to her presence and mobility on stage and audience interaction, Miyako described Midori as "super aggressive" and the complete opposite of herself.<ref name="guitarmag"/> Both musicians agreed that they have differing styles, and can therefore provide the band with that which the other is missing.<ref name="guitarmag"/> Midori only has a few songwriting co-credits in Lovebites, namely "[[Electric Pentagram|Dancing with the Devil]]", "[[Glory, Glory, to the World|Glory to the World]]", and "[[Judgement Day (album)|We Are the Resurrection]]". However, as she speaks English, she helps write the band's lyrics, which are usually written in Japanese before being translated into English.<ref name="devoint">{{Lien web |titre=Interview: Lovebites "It's so stimulating coming into contact with a culture different from Japan."|url= https://devolutionmagazine.co.uk/2023/02/07/interview-lovebites-stimulating-coming-contact-culture-different-japan/ |site=Devolution |date=2023-02-07 |consulté le=2023-08-10}}</ref>{{,}}<ref name="speaksEng">{{Lien web |titre=LOVEBITES 激ロック インタビュー|url=https://gekirock.com/interview/2020/01/lovebites_2.php |site=Geki-Rock |langue=jp |date=2020-01-23|consulté le=2023-08-10}}</ref> She also always writes her own guitar solos.<ref name="kevy">{{Lien web |titre=Interview – Lovebites' international metal ambitions |url=https://kevymetal.wordpress.com/2018/11/01/interview-lovebites-international-metal-ambitions/ |site=Kevy Metal |date=2018-11-01 |consulté le=7 août 2023}}</ref> Generally speaking, Midori said that she plays the "flashy and aggressive" guitar solos in Lovebites, while Miyako plays the "slower, more melodic" ones.<ref name="kevy"/> "I like weird [[Phrase (music)|phrase]]s, weird solos, and punchy stuff rather than classic [[pentatonic]] solos", "I want to play phrases that make guitar kids think, 'What is this?'"<ref>{{Lien web |titre=LOVEBITES 激ロック インタビュー|url=https://gekirock.com/interview/2018/06/lovebites_3.php |site=Geki-Rock |langue=jp |date=2018-06-06 |consulté le=2023-08-10}}</ref>
Grâce à cette variété, la guitariste elle-même estime qu'elle n'a pas de style personnel bien défini. Elle déclare cependant qu'{{citation|[elle] ne s'en soucie pas vraiment}} et qu'elle joue toujours de la guitare en pensant {{citation|pouvoir faire un [[Solo de guitare|solo]] qui corresponde à la chanson ou faire quelque chose d'intéressant}}<ref name="guitarmag">{{Lien web |titre=miyako&midoriが語る、LOVEBITESの信念を込めた新作『ジャッジメント・デイ』|url=https://guitarmagazine.jp/interview/2023-0427-lovebites-miyako-midori/ |site=Guitar Magazine |langue=jp |date=2023-04-27 |consulté le=2023-08-10}}</ref>. Midori déclare également être consciente de jouer avec émotion et que cela se perçoit dans ses expressions faciales, ce que ne font pas beaucoup de guitaristes féminines selon elle<ref name="GekijoInt1"/>. De par sa présence et sa mobilité sur scène, ainsi que ses interactions avec le public, Miyako décrit Midori comme {{citation|super aggressive}} tout le contraire d'elle-même<ref name="guitarmag"/>. Les deux musiciennes s'accordent sur le fait qu'elles ont des styles différents, et chacune peut alors apporter au groupe ce qui manque à l'autre<ref name="guitarmag"/>.
Midori n'a co-écrit que quelques chansons pour le groupe, en l'occurrence {{langue|en|''[[Electric Pentagram|Dancing with the Devil]]''}}, {{langue|en|''[[Glory, Glory, to the World|Glory to the World]]''}} et {{langue|en|''[[Judgement Day (album)|We Are the Resurrection]]''}}. Cependant, comme elle parle anglais, elle participe à l'écriture des paroles du groupe, lesquelles sont habituellement écrites en Japonais avant d'être traduites en anglais<ref name="devoint">{{Lien web |titre=Interview: Lovebites "It's so stimulating coming into contact with a culture different from Japan."|url= https://devolutionmagazine.co.uk/2023/02/07/interview-lovebites-stimulating-coming-contact-culture-different-japan/ |site=Devolution |date=2023-02-07 |consulté le=2023-08-10}}</ref>{{,}}<ref name="speaksEng">{{Lien web |titre=LOVEBITES 激ロック インタビュー|url=https://gekirock.com/interview/2020/01/lovebites_2.php |site=Geki-Rock |langue=jp |date=2020-01-23|consulté le=2023-08-10}}</ref>. De plus, elle compose toujours ses propres solos de guitare<ref name="kevy">{{Lien web |titre=Interview – Lovebites' international metal ambitions |url=https://kevymetal.wordpress.com/2018/11/01/interview-lovebites-international-metal-ambitions/ |site=Kevy Metal |date=2018-11-01 |consulté le=7 août 2023}}</ref>. D'une manière générale, Midori considère qu'elle joue les solos de guitare {{citation|flashy et agressifs}} de {{langue|en|Lovebites}}, tandis que Miyako joue les solos {{citation|plus lents et plus mélodiques}}<ref name="kevy"/>. "I like weird [[Phrase (music)|phrase]]s, weird solos, and punchy stuff rather than classic [[pentatonic]] solos", "I want to play phrases that make guitar kids think, 'What is this?'"<ref>{{Lien web |titre=LOVEBITES 激ロック インタビュー|url=https://gekirock.com/interview/2018/06/lovebites_3.php |site=Geki-Rock |langue=jp |date=2018-06-06 |consulté le=2023-08-10}}</ref>


Midori became interested in heavy metal music from [[Galneryus]] and [[visual kei]] metal bands such as [[Deluhi]].<ref name="GekijoInt1"/> She later said, "The more I played guitar, the more I started thinking I wanted to play more technically difficult and complex music, so I shifted to [metal]."<ref name="247interview"/> She traced those bands' roots to Western metal and studied guitarists that were featured in magazines.<ref name="GekijoInt1"/> Midori cited Galneryus' [[Syu]] as her favorite guitarist and said he has a uniquely Japanese style of playing.<ref name="GekijoInt1"/> She has since listed [[Kiko Loureiro]], [[Nuno Bettencourt]] and [[Yngwie Malmsteen]] as her biggest guitar influences.<ref name="headbangers"/><ref name="guitarworld"/> Particularly, Loureiro for his wide variety of [[Lick (music)|lick]]s and Brazilian fusion-like nuances, Bettencourt for his sense of rhythm and the way he builds solos, and Malmsteen for his vibrato.<ref name="guitarworld"/><ref name="guitarmag"/>
Midori became interested in heavy metal music from [[Galneryus]] and [[visual kei]] metal bands such as [[Deluhi]].<ref name="GekijoInt1"/> She later said, "The more I played guitar, the more I started thinking I wanted to play more technically difficult and complex music, so I shifted to [metal]."<ref name="247interview"/> She traced those bands' roots to Western metal and studied guitarists that were featured in magazines.<ref name="GekijoInt1"/> Midori cited Galneryus' [[Syu]] as her favorite guitarist and said he has a uniquely Japanese style of playing.<ref name="GekijoInt1"/> She has since listed [[Kiko Loureiro]], [[Nuno Bettencourt]] and [[Yngwie Malmsteen]] as her biggest guitar influences.<ref name="headbangers"/><ref name="guitarworld"/> Particularly, Loureiro for his wide variety of [[Lick (music)|lick]]s and Brazilian fusion-like nuances, Bettencourt for his sense of rhythm and the way he builds solos, and Malmsteen for his vibrato.<ref name="guitarworld"/><ref name="guitarmag"/>

Version du 6 septembre 2023 à 12:08

Midori provided music to the 2020 video game No Straight Roads.[1],[2]

Musicalité

Grâce à cette variété, la guitariste elle-même estime qu'elle n'a pas de style personnel bien défini. Elle déclare cependant qu'« [elle] ne s'en soucie pas vraiment » et qu'elle joue toujours de la guitare en pensant « pouvoir faire un solo qui corresponde à la chanson ou faire quelque chose d'intéressant »[3]. Midori déclare également être consciente de jouer avec émotion et que cela se perçoit dans ses expressions faciales, ce que ne font pas beaucoup de guitaristes féminines selon elle[4]. De par sa présence et sa mobilité sur scène, ainsi que ses interactions avec le public, Miyako décrit Midori comme « super aggressive » tout le contraire d'elle-même[3]. Les deux musiciennes s'accordent sur le fait qu'elles ont des styles différents, et chacune peut alors apporter au groupe ce qui manque à l'autre[3].

Midori n'a co-écrit que quelques chansons pour le groupe, en l'occurrence Dancing with the Devil, Glory to the World et We Are the Resurrection. Cependant, comme elle parle anglais, elle participe à l'écriture des paroles du groupe, lesquelles sont habituellement écrites en Japonais avant d'être traduites en anglais[5],[6]. De plus, elle compose toujours ses propres solos de guitare[7]. D'une manière générale, Midori considère qu'elle joue les solos de guitare « flashy et agressifs » de Lovebites, tandis que Miyako joue les solos « plus lents et plus mélodiques »[7]. "I like weird phrases, weird solos, and punchy stuff rather than classic pentatonic solos", "I want to play phrases that make guitar kids think, 'What is this?'"[8]

Midori became interested in heavy metal music from Galneryus and visual kei metal bands such as Deluhi.[4] She later said, "The more I played guitar, the more I started thinking I wanted to play more technically difficult and complex music, so I shifted to [metal]."[9] She traced those bands' roots to Western metal and studied guitarists that were featured in magazines.[4] Midori cited Galneryus' Syu as her favorite guitarist and said he has a uniquely Japanese style of playing.[4] She has since listed Kiko Loureiro, Nuno Bettencourt and Yngwie Malmsteen as her biggest guitar influences.[10][11] Particularly, Loureiro for his wide variety of licks and Brazilian fusion-like nuances, Bettencourt for his sense of rhythm and the way he builds solos, and Malmsteen for his vibrato.[11][3]

Equipment

Midori utilise presque exclusivement des ESP Guitars, mainly E-II Horizons with Floyd Roses[11]. She explained, "the high frets are easy to play and the balance of the guitar is good, so it suits my technical playing style"[11]. She uses two different colors, each with a different tuning[11]. The Reindeer Blue one has a purple paint job on its quilted maple top and Seymour Duncan pickups; an SH-1n '59 in the front and an SH-15 Alternative 8 in the back[12]. The black E-II Horizon is nearly the same, but has a Seymour Duncan Sentient pickup in the front and is kept in drop D tuning.[12] In Gekijo Metalicche and early Lovebites, she used a white ESP E-II FRX.[13] In 2019, Midori collaborated with the ESP Guitar Craft Academies in Tokyo, Nagoya, Osaka, and Sendai to make one guitar each.[14] She has since used two of them live; one that is based on the ESP Arrow shape, and the other that is a combination of an ESP Ultratone and Snapper.[11] Of the latter, which is the only synchronized tremolo guitar she has, Midori said, "It's an all-around guitar with a lot of controls, which can make a variety of sounds, but retain its thickness."[11]

Midori has signature model guitar picks with ESP, and uses custom made guitar straps from Lamanta.[12] For amplification, she mainly uses a Kemper Profiling Power Rack, which allows her to reproduce various amplifiers recorded from the actual source by having a USB with it preset.[11][12] She uses a Marshall 1960BV cabinet.[12] Midori only has a Kemper Profiler Remote at her feet.[15][12] Her guitar tech also has one, and can control the Kemper from off stage; "That's why I can concentrate on playing and performing. Also, some songs use harmonizers, but Kemper allows me to make detailed settings and harmonize them clearly."[15][12]

En tant que culturiste

ALDO CP/Brouillon6
Image illustrative de l’article ALDO CP/Brouillon6
Contexte général
Sport Culturisme
Biographie
Nationalité sportive Japonaise
Taille 1.50 m
Poids de forme 43 kg

En août 2021, Miho quitte Lovebites et le groupe suspend alors indéfiniment toutes ses activités[16]. Midori commence alors à pratiquer la musculation en novembre 2019[17]. Elle avait alors toujours admiré la beauté physique des athlètes, mais c'est après avoir regardé des vidéos de Shanique Grant sur YouTube qu'elle décide de Modèle:Ciation[17]. Bien que l'attention soit portée sur les muscles, elle s'entraîne également afin de rester en forme pour pouvoir se produire en concerts[5]. En août 2023, Midori déclare qu'elle s'entraîne essentiellement de 1h30 à 2h3 0 par jour et ce, trois à cinq fois par semaine, selon la partie du corps concernée[17]. She follows a low-fat diet all year long, but because she does not metabolize carbohydrates very well, she will adopt a Ketogenic diet for a few days when she sees her lower body swelling.[17]

Midori competes in bikini fitness competitions put on by the Japan Bodybuilding & Fitness Federation (en) (JBBF), a branch of the International Federation of BodyBuilding and Fitness. In her first contest on July 3, 2022, she came in sixth place in the Under 40 bikini fitness class at the 5th Muscle Fest Yokohama Open 2022.[18] She also took sixth place in the Under 158 cm bikini fitness class of the 7th Kanto Bikini Fitness Championship on August 6, 2022.[19] Midori earned her first medal when she took second place in the body fitness Catégorie at the 14th Kita-ku Open Bodybuilding Fitness Tournament on October 30, 2022.[20] On July 2, 2023, she took fifth place in the Under 158 cm body fitness class of the 2023 Eastern Japan Fitness Championship.[21] She won her second silver medal in the Under 158 cm body fitness class at the 58th Tokyo Bodybuilding Championship on July 16, 2023.[17] Midori then took fourth place in the body fitness Catégorie of the 34th Japan Open Championships on August 6, 2023[22],[23].


  1. Midori Tatematsu (@midori_gt), « I'm shredding over SAYU battle in the brand new game #NoStraightRoads 🧜🏻‍♀️✨🎸 Play the game and start the music revolution!!!🤘🏽🔥 https://nostraightroads.com It's an honor for me to participate in this project alongside amazing musicians💓🙏🏽 », sur Twitter,‎ (consulté le )
  2. « Boss Battle Records drops soundtrack for 'No Straight Roads' », sur The Brag, (consulté le )
  3. a b c et d (ja) « miyako&midoriが語る、LOVEBITESの信念を込めた新作『ジャッジメント・デイ』 », sur Guitar Magazine,‎ (consulté le )
  4. a b c et d Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées GekijoInt1
  5. a et b « Interview: Lovebites "It's so stimulating coming into contact with a culture different from Japan." », sur Devolution, (consulté le )
  6. (ja) « LOVEBITES 激ロック インタビュー », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  7. a et b « Interview – Lovebites' international metal ambitions », sur Kevy Metal, (consulté le )
  8. (ja) « LOVEBITES 激ロック インタビュー », sur Geki-Rock,‎ (consulté le )
  9. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées 247interview
  10. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées headbangers
  11. a b c d e f g et h Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées guitarworld
  12. a b c d e f et g (ja) « 【LOVEBITES機材紹介】2023.3.12@EX THEATER ROPPONGI LOVEBITES 「WE ARE THE RESURRECTION」ライブレポート », sur Stagegear.jp,‎ (consulté le )
  13. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées frx
  14. (ja) « GCA × アーティスト コラボ企画2019 », sur ESP Guitar Craft Academy (consulté le )
  15. a et b Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées guitarworld2
  16. « Japan's All-Female Metal Band LOVEBITES To Go On Hiatus Following Bassist's Exit », sur Blabbermouth.net, (consulté le )
  17. a b c d et e Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte : aucun texte n’a été fourni pour les références nommées fitlove
  18. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 表 », sur Yokohama Bodybuilding Fitness Federation (consulté le )
  19. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 表 », sur Kanagawa Bodybuilding and Fitness Federation (consulté le )
  20. 2022北区オープン【ボディフィットネス】 [video] () Tokyo Body Building Federation. Consulté le . La scène se produit à 17:17.
  21. (ja) « 選 手 権 大 会 審 査 結 果 一 覧 », sur Japan Bodybuilding & Fitness Federation (consulté le )
  22. (ja) « 2023年08月06日開催 ジャパンオープン選手権大会(第34回) 男子ボディビル/女子フィジーク/ミスフィットネス/ボディフィットネス/ミックスドペアボディビル », sur Physique Online,‎ (consulté le )
  23. (ja) « 選手権大会審査結果一覧表 », sur Japan Bodybuilding & Fitness Federation (consulté le )