« Stephen Prince » : différence entre les versions

Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.
Contenu supprimé Contenu ajouté
maintenance
Ligne 31 : Ligne 31 :


=== Œuvres originales ===
=== Œuvres originales ===
* ''The Warrior's Camera: The Cinema of Akira Kurosawa'' (1991, 2nd edition, 1999), Princeton University Press.
* ''The Warrior's Camera: The Cinema of Akira Kurosawa'' (1991, 2nd edition, 1999), [[Princeton University Press]].
* ''Visions of Empire: Political Imagery in Contemporary American Films'' (1992), Praeger.
* ''Visions of Empire: Political Imagery in Contemporary American Films'' (1992), [[Greenwood Publishing Group|Praeger]].
* ''Movies and Meaning: An Introduction to Film'' (1996; 6th Edition, 2012)
* ''Movies and Meaning: An Introduction to Film'' (1996; 6th Edition, 2012)
* ''Savage Cinema: Sam Peckinpah and the Rise of Ultraviolent Movies'' (1998), University of Texas Press.
* ''Savage Cinema: Sam Peckinpah and the Rise of Ultraviolent Movies'' (1998), University of Texas Press.
* ''Screening Violence'' (2000), Rutgers University Press (Series: Rutgers Depth of Field Series).
* ''Screening Violence'' (2000), Rutgers University Press (Series: Rutgers Depth of Field Series).
* ''A New Pot of Gold: Hollywood under the Electronic Rainbow, 1980-1989'' (2002), University of California Press (Series: History of the American Cinema, Book # 10)
* ''A New Pot of Gold: Hollywood under the Electronic Rainbow, 1980-1989'' (2002), [[University of California Press]] (Series: History of the American Cinema, Book # 10)
* ''Classical Film Violence: Designing and Regulating Brutality in Hollywood Cinema, 1930–1968'' (2003), Rutgers University Press
* ''Classical Film Violence: Designing and Regulating Brutality in Hollywood Cinema, 1930–1968'' (2003), Rutgers University Press
* ''Firestorm: American Film in the Age of Terrorism'' (2009), Columbia University Press
* ''Firestorm: American Film in the Age of Terrorism'' (2009), Columbia University Press
* ''Digital Visual Effects in Cinema: The Seduction of Reality'' (2011), Rutgers University Press
* ''Digital Visual Effects in Cinema: The Seduction of Reality'' (2011), Rutgers University Press
* ''A Dream of Resistance: The Cinema of Kobayashi Masaki'' (2018), Rutgers University Press
* ''A Dream of Resistance: The Cinema of Kobayashi Masaki'' (2018), Rutgers University Press

{{Références}}


== Notes et références ==
== Notes et références ==

Version du 14 mai 2024 à 01:33

Stephen Prince
une illustration sous licence libre serait bienvenue
Biographie
Naissance
Décès
Nationalité
Activités
Autres informations
A travaillé pour
Stephen Prince
Naissance
Nationalité Drapeau des États-Unis américaine
Décès (à 65 ans)
Profession Critique de cinéma, historien, théoricien

Stephen Robert Prince, né le et mort le , est un critique de cinéma, historien et théoricien américain.

Biographie

Il a été professeur d'études en communication et professeur de cinéma au Virginia Polytechnic Institute et à l'Université d'État (« Virginia Tech »)[1].

Ses livres incluent The Warrior's Camera : The Cinema of Akira Kurosawa (1991) et Savage Cinema : Sam Peckinpah and the Rise of Ultraviolent Movies (1998). Prince a été fréquemment cité comme un expert du cinéma d'Asie de l'Est par Criterion.

Œuvres originales

  • The Warrior's Camera: The Cinema of Akira Kurosawa (1991, 2nd edition, 1999), Princeton University Press.
  • Visions of Empire: Political Imagery in Contemporary American Films (1992), Praeger.
  • Movies and Meaning: An Introduction to Film (1996; 6th Edition, 2012)
  • Savage Cinema: Sam Peckinpah and the Rise of Ultraviolent Movies (1998), University of Texas Press.
  • Screening Violence (2000), Rutgers University Press (Series: Rutgers Depth of Field Series).
  • A New Pot of Gold: Hollywood under the Electronic Rainbow, 1980-1989 (2002), University of California Press (Series: History of the American Cinema, Book # 10)
  • Classical Film Violence: Designing and Regulating Brutality in Hollywood Cinema, 1930–1968 (2003), Rutgers University Press
  • Firestorm: American Film in the Age of Terrorism (2009), Columbia University Press
  • Digital Visual Effects in Cinema: The Seduction of Reality (2011), Rutgers University Press
  • A Dream of Resistance: The Cinema of Kobayashi Masaki (2018), Rutgers University Press

Notes et références

(en) Cet article est partiellement ou en totalité issu de l’article de Wikipédia en anglais intitulé « Stephen Prince » (voir la liste des auteurs).
  1. Dowd, « Why Netflix has such a terrible selection of classic movies », SFGate, (consulté le )

Liens externes

Sur les autres projets Wikimedia :